Ancora a proposito di OGM

My name is Robert, and I am a Cornell University undergraduate student. However, I’m not sure if I want to be one any more. Allow me to explain.

Cornell, as an institution, appears to be complicit in a shocking amount of ecologically destructive, academically unethical, and scientifically deceitful behavior. Perhaps the most potent example is Cornell’s deep ties to industrial GMO agriculture, and the affiliated corporations such as Monsanto. I’d like to share how I became aware of this troubling state of affairs.

Throughout my secondary education, I’ve always had a passion for science. In particular, physics and mathematics captured my fascination. My sophomore AP physics teacher, Mr. Jones, became my main source of motivation to succeed. He convinced us students that our generation was crucial to repairing humanity’s relationship to science, and how we would play key roles in solving immense global issues, such as climate change. Thank you Mr. Jones! Without your vision, I would have never had the chance to attend such an amazing university.

I came to Cornell as a freshman, deeply unaware of our current GMO agriculture paradigm, and my university’s connection to it. After two years of school, however, I was reluctant to continue traditional study. I never felt quite at ease, jumping through hoops, taking classes and tests that didn’t inspire me, in exchange for a piece of paper (degree) that somehow magically granted me a superior life. I know many undergraduates fit right in with the university education model, and that’s fantastic. I certainly didn’t, and my mental and physical health began to suffer as a result. I was left with no choice but to take a leave of absence, and pursue another path.

 

Potete leggere l’articolo qui. Appena ho un po di tempo lo tradurrò in Italiano.

2 Comments Add yours

  1. Antonio Di Giorgio says:

    A malincuore e a mia esperienza, anche in Europa le università sono invase da professori sostenitori dell’OGM. Anche lì però il dibattito è rimasto bloccato sulla frase “servono altrimenti….” Quattro studenti su 5 credo che rimangono per lo più sbalorditi e eccitati della tecnologia. Peccato che non gli abbiano allo stesso detto che gli “altrimenti” potrebbero anche venire, senza tante sovrastrutture e brevetti, da altri potentissimi strumenti biologici come il rispetto della fertilità del terreno e della sua biologia, dell’utilizzo della biodiversità intra-specifica e inter-specifica.
    Sogno un’università che cambi in questo verso.
    Sogno degli studenti che vadano all’università e sognino tra una lezione e l’altra di piantare migliaia di alberi, di trasformare di nuovo i deserti in savane e foreste, di rivedere i fiumi riempirsi di acque cristalline, di ricreare città senza cemento e di riportare i giovani lì dove esattamente tutto fù. Tra la terra. Felici.

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    1. In US qualche fermento c’è: nel 2015 ho fatto lezione alla Cornell University e all’Universita del Wisconsin con risposte molto positive da parte degli studenti
      Nel 2016 non ho potuto rispondere ad un invito di una associazione di studenti a fare lezione a Portland (Maine) e quest’anno ho un invito simile per andare a Davis – University of California

      Ma anche in Italia: dovrei andare a Pisa invitato dagli studenti

      Bisogna accontentarsi di questo per il momento

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